geavanceerd monsterbeheer lims

eLabNext rebranding

2 min lezen 12 apr 2021

eLabNext - De volgende grote stap in biowetenschappelijke labautomatisering

Tien jaar geleden realiseerden twee promovendi aan de Rijksuniversiteit Groningen in Nederland zich dat ze software nodig hadden om hun biowetenschappelijke lab sneller en efficiënter te laten werken en dat ze samen de IT-vaardigheden en de ervaring met biologisch onderzoek hadden om de software zelf te ontwikkelen. Hun software werkte erg goed en werd steeds beter. Ze noemden het 'eLABJournal' en richtten al snel het bedrijf Bio-ITech op om het op de markt te brengen. Bio-ITech is nu populair bij duizenden wetenschappers over de hele wereld.

In 2017 kocht Eppendorf, een toonaangevend life science bedrijf met hoofdkantoor in Hamburg, Duitsland, een meerderheidsbelang in Bio-ITech en hielp ons een nieuw kantoor op te zetten in Cambridge, Massachusetts, om de Noord-Amerikaanse markt te bedienen. Het is een wilde en spannende rit geweest, en het groeiende team heeft hard gerend om bij te blijven.

Onze eerste uitdaging was de verwarring tussen de bedrijfsnaam Bio-ITech en de zeer sterke productnamen die gebouwd waren op de 'eLab root-eLabJournal, eLabInventoryen eLabProtocols. Het meeste organische zoekverkeer gebruikte "eLab" onder de zoektermen. 'eLab was van cruciaal belang voor het bedrijf identiteiten niet alleen de producten. We moesten de merken verduidelijken en versterken, wat leidde tot de rebranding van het bedrijf!

In april 2021 beginnen we zaken te doen als eLabNext. Veel mensen kennen ons als 'eLaben onze producten harmoniëren volledig: eLabJournal, eLabInventoryen eLabProtocols.
'Volgende staat voor innovatie en de komende generaties producten. Samen met de nieuwe naamgeving komt er ook een nieuwe merkidentiteit, inclusief een gemeenschappelijk hexagonaal icoon voor alle producten, met unieke identifiers voor elk product in het bijzonder. De vorm van het hexagonale icoon is vertrouwd met het eLabNext logo en elk productlogo, wat getuigt van de interoperabiliteit van al onze producten. De opvallende cirkels en links in het eLabNext logo bevestigen daarentegen dat het systeem in een beveiligd netwerk werkt, wat gebruikers verzekert: Uw gegevens zijn veilig bij ons.

De nieuwe merkarchitectuur is toekomstbestendig en vormt de basis voor toekomstige groei. De merkhiërarchie is eenvoudig en flexibel, zodat we onze producten kunnen verbeteren, nieuwe producten en add-ons kunnen ontwikkelen en nieuwe integraties kunnen creëren, allemaal onder de paraplu van eLabNext, die zal meegroeien met de groei van het bedrijf.

Na verloop van tijd ontwikkelden we verschillende op zichzelf staande websites om het bedrijf voor te stellen en de producten te beschrijven. Dat was niet erg duidelijk en we moesten één gezamenlijke nieuwe website ontwikkelen, mogelijk gemaakt en verlevendigd door de rebranding. We huurden een expert in life science marketing in om samen met ons aan de merkstrategie en de nieuwe website te werken. Samen analyseerden we de markten voor biowetenschappelijke laboratoria en luisterden we naar onze klanten en onze accountmanagers over hun behoeften, ervaringen en ideeën voor onze producten en diensten en de manier waarop we communiceren.

De nieuw eLabNext website en mobiele apps zal onze toekomstige merkarchitectuur lanceren, versterkt door een vitale, resonerende merkidentiteit. eLabNext gebruikers zullen eenvoudige, naadloze, veilige en beveiligde toegang hebben vanaf elk apparaat tot elk geautoriseerd lab en project. Het zal ook een gerichte maar uitgebreide bron van informatie en assistentie bieden over alle aspecten van de digitalisering van biowetenschappelijke labo's, van producthulp en implementatieadvies tot video's, webinars, white papers, case studies en tijdschriftartikels.

Aanbevolen Voor jou

3 min lezen 16 apr 2024

Voor de planeet: eLabNext slaat de handen ineen met het Wereld Natuur Fonds (WWF) voor de natuur

eLabNext kondigt met trots haar Business Supportership aan met het Wereld Natuur Fonds via WWF-NL.

2 min lezen 03 apr 2024

Ontwikkelaar eLabNext lanceert: Een nieuw tijdperk voor biowetenschappelijk onderzoek en ontwikkeling met de eerste democratische digitale laboratoriumervaring

Met functies zoals een Developer Hub die als eerste op de markt komt en SDK/API-integratie, maakt eLabNext Developer het mogelijk om naadloos add-on's te maken, te implementeren en uit te brengen.

2 min lezen 16 januari 2024

eLabNext werkt samen met Promega om productprotocollen toegankelijk te maken voor eLabProtocols gebruikers

BOSTON, MA - eLabNext (een bedrijf uit de Eppendorf Group), de leverancier van een Digitaal Lab Platform...

Zet vandaag de eerste stap
naar een All Digital Lab!

Plan een persoonlijke demo voor deskundige begeleiding en een gratis evaluatie van uw labworkflow.

nl_NLNL